Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Lubelskim

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Lubelskim (Lwowska 54, 22-600 Tomaszów Lubelski, tel: +48 84 664 22 73, fax: +48 84 664 22 73, email: sekretariat@zdptomaszow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Lubelskim.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2017-01-20.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Malec, e-mail: sekretariat@zdptomaszow.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 846642273. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Zamieszczone  na stronie głównej Biuletynu  Informacji  Publicznej  informacje  w  postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Strona podmiotowa BIP posiada następujące ułatwienia:

- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)

- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-16. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Budynek Zarządu Dróg Powiatowych nie jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Budynek nie posiada wind ani toalet dostosowanych na potrzeby osób niepełnosprawnych. Biuro Zarządu  usytuowane jest w centrum miasta Tomaszowa Lub. Najłatwiej, do głównego wejścia do budynku dotrzeć korzystając za pośrednictwem utwardzonego placu okalających obiekt. Nie jest on wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.

Przed budynkiem oraz na placu Zarządu Dróg funkcjonuje parking, przeznaczony dla pracowników i interesantów. Wejście do głównego budynku z poziomu gruntu odbywa się z pośrednictwem dwóch stopni. Pomieszczenia Zarządu Dróg znajdują się na parterze jak i na piętrze w związku z czym dostęp do wyższych części budynku  przez osoby niepełnosprawne stanowi problem.

Drzwi wejściowe do budynku Zarządu Dróg są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Zarządu Dróg Powiatowych przy wejściu do budynku po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu tej kwestii – tel. +48 (84) 664 22 73.

Korytarz główny w budynku ma szerokość 2,0 m, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Zarząd Dróg Powiatowych w Tomaszowie Lubelskim posiada jeden podjazd do wejścia głównego  który nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Korytarz główny w budynku ma szerokość 2,0 m, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, natomiast informacje o poszczególnych Wydziałach oraz pracownikach zostały umieszczone na tablicy informacyjnej.

Toaleta, znajdująca się w obiekcie, nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z Zarządem Dróg Powiatowych poprzez przesłanie: wiadomości e-mail pod adres: sekretariat@zdptomaszow.pl
bądź wiadomości poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP. https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/ZDPTomaszowlubelski

10. Informacje dodatkowe

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Zarząd Dróg Powiatowych  nie posiada tłumacza języka migowego.